מטרופולין תחבורה ציבורית

חברת מטרופולין (או בשמה המלא: מטרופולין תחבורה ציבורית בע'מ) הוקמה ב-2002, פועל יוצא של שיתוף פעולה בין מספר חברות: קבוצת תור בוס, מכשירי תנועה ואתגל אחזקות. הייתה זו אחת החברות הראשונות שקמו לאחר הרפורמה המקיפה בתחום התחבורה הציבורית בישראל, שפתחה אותו לתחרות למעשה.

כיום, נחשבת החברה לאחת המובילות בישראל, והיא מפעילה קווים באזורים נרחבים לאורכה של המדינה.

מאז הקמתה של חברת מטרופולין, נמצאת היא בתהליכי גדילה והתפתחות. בתחילת הדרך, תפעלה החברה קווים שהיו עד לשלב הזה באחריותה של אגד, ובהמשך הדרך עברה גם לתכנן ולתפעל קווים חדשים.

האתגר הראשוני של החברה היה מערך הקווים שמחבר בין באר שבע לתל אביב. לאחר מכן, בשנת 2006, התווספו לתחומיה קווים מבאר שבע דרומה. במהלך 2007, עברה החברה להפעיל גם קווים פנימיים בערד ובירוחם.

בשנת 2009, התקדמה החברה צעד אחד קדימה, כשזכתה במכרז להפעלת קווי אוטובוס באזור השרון, שהיה עד אז בשליטתן של אגד ודן. תנאי מרכזי לזכייתה היה הגדלת מספר האוטובוסים באזור, ועקב כך גם מספר הנסיעות. בספטמבר 2010, החלה החברה גם בתפעול קווי הסעות התלמידים באזור זה.

מטרופולין כיום

כיום, מתפעלת מטרופולין קרוב ל-200 קווים, הנחלקים לשני אזורים: אזור השרון ואזור הדרום. רשימת הערים הנכללים תחת מסלולי הקווים רחבה בכל קנה מידה, וכוללת תל אביב, ראשון לציון, אשדוד, נס ציונה, רמלה, לוד, רחובות, גדרה, יבנה,  באר שבע, קרית מלאכי, קרית גת, שדרות, נתיבות, ערד, ירוחם ועוד.

בערי השרון מפעילה החברה את כל מערכת הקווים הפנימיים. התמחות נוספת של החברה היא בהסעות לנמל התעופה בן גוריון, וזאת ממספר ערים מרכזיות. בסך הכול, מחזיקה החברה בכ-900 כלי תחבורה, כ-600 מתוכם אוטובוסים.

ראוי להזכיר כי חלק מפעילותה של מטרופולין נעשית גם במסגרת חברת הבת, מטרודן, שהוקמה על ידה ועל ידי נהור נתיבי תחבורה. החל משנת 2003, מתפעלת מטרודן את מרבית קווי התחבורה העירוניים בבאר שבע.

מאפייני החברה

ברמה הכללית, האוטובוסים של חברת מטרופולין נחשבים לחדישים. הם מרווחים, ממוזגים ומאובזרים היטב. על פי התכנון, בשנים הקרובות מתכוונת החברה לשדרג את האוטובוסים עוד יותר, כך שיכללו, בין השאר, אינטרנט אלחוטי ושקע USB. השינוי צפוי להתבצע בחלק מהאשכולות שבשליטת החברה.

על מנת לייעל את השירות ללקוחותיה, מתבססת מטרופולין על הידע הנצבר במהלך שנים ארוכות של פעילות. הבקרה על כלל האוטובוסים של החברה נעשית באמצעות מערכות מידע ממוחשבות, המאפשרות לגלות גם איחורים ותקלות. נהגי החברה נחשבים לותיקים ביותר, וכולם עברו הכשרות מקיפות בתחום.

תעריפים והנחות

תעריפי הנסיעות של מטרופולין זהים לאלה של מפעילות תחבורה ציבורית אחרות בישראל. בשנים האחרונות, עברה החברה להתבסס על כרטיסי רב קו, שהחליפו את כרטיסי הנייר המסורתיים. כרטיסים אלה מאפשרים רכישת כרטיסיות שבועיות או חודשיות, וכן קבלת תעריפים מוזלים לאוכלוסיות מוגדרות מראש (בני נוער ואזרחים ותיקים).

סטודנטים, בהצגת אישור לימודים, יכולים לרכוש כרטיס חופשי-חודשי סמסטריאלי או שנתי, לאחד איזורי הפעילות של החברה או אפילו לשניהם גם יחד.

פרטי יצירת קשר

כתובת משרד רשאי: רחוב נתיב האבות 3, כפר סבא. מיקוד: 44277.

מוקד מידע טלפוני: 5900* (המוקד פעיל 24 בשעות ביממה, בכל ימות השבוע)

פקס: 073-2634938.

דילוג לתוכן