מוקד טלפוני הנתיב המהיר

זהו אחד הפרוייקטים המרתקים בתחום התחבורה בישראל כיום, וכזה שנועד להקל מאד על הנוסעים בכבישי ישראל – ובעיקר בשעות העומס.

פרוייקט הנתיב המהיר, אשר יצא לדרך לפני מספר שנים, אמור לאפשר נסיעה בת שבע וחצי דקות בלבד ממחלף נתב"ג לנתיבי איילון, במהירות מינימלית של שבעים קילומטר לשעה. מה עוד חשוב לדעת על נתיב זה? ומהן שירותי ההסעות שהוא מציע למשתמשים בשירותיו?

על הנתיב המהיר

פרוייקט הנתיב המהיר יצא לדרך מתוך מטרות ברורות: להגביר את שימוש הישראלים בתחבורה הציבורית, וכן להפחית את עומסי התנועה בכניסה לתל אביב, שנוטים להיות כבדים במיוחד בשעות מסוימות לאורך היום. למעשה, העובדות כיום מצביעות על כך שבשעות הבוקר, עושים את המסלול הזה לא פחות מ-100 אלף כלי רכב.

זהו נתיב הנמשך כ-13 קילומטרים, מנתיבי איילון ועד לחניון נתב"ג, ובו יכולים לנסוע רק:

  • אמצעי תחבורה ציבורית
  • רכב המסיע ארבעה נוסעים ומעלה (בשעות השיא) או שלושה נוסעים ומעלה (בשעות השפל).
  • רכב לבעלי מוגבלות, ובו תו נכה.
  • רכב פרטי – כרוך בתשלום אגרה.

פרוייקט זה נחשב לראשון מסוג זה בישראל. הקמתו, שהוערכה בעלות של כ-400 מיליון שקלים, הייתה כרוכה בהסבת הנתיב השמאלי בכביש ירושלים – תל אביב (בקטע שבין מחלף נתב"ג למחלף לה גווארדיה) לנתיב מהיר, וסלילת נתיב ימני נוסף במקומו. חשוב להדגיש כי הנתיב אינו מאפשר ירידה עם הרכב במחלפי שפירים, קיבוץ גלויות וגנות.

חניון "חנה וסע"

חלק מהותי מפרוייקט הנתיב המהיר נוגע לנהגי רכב פרטי הנעזרים בו. בדיוק עבורם, הוקם חניון "חנה וסע", המכיל כ-2,000 מקומות חניה. מחניון זה, הממוקם בסמוך למחלף שפירים, ניתן לנסוע במיניבוסים מהירים באחד משני המסלולים הבאים: הראשון הוא מסלול סובב קריה המגיע לתל אביב, והשני מסלול סובב בורסה המגיע לרמת גן, ובחזרה ממנה.

השירות פועל, מדי יום, בין השעות 6:00 ל-23:00. החלוקה היא לשעות שיא ושפל: בשעות השיא (6:30-9:30 ו-15:30-19:00) יוצאות ההסעות מדי חמש דקות, ובשעות השפל אחת לרבע שעה.

ומה בנוגע לאגרה?

חשוב להדגיש נקודה חשובה נוספת, והיא שעל נהגים פרטיים המעוניינים להשתמש בשירות להירשם לשירות (המאפשר תשלום אוטומטי באמצעות כרטיס אשראי או חשבון בנק), ולעמוד בתשלומי האגרה הנדרשים. גם כאן, יש הבדל בעלות כביש האגרה בין שעות השיא לשעות השפל. טווח מחירים זה רחב בכל קנה מידה: נכון לעכשיו, הוא מתחיל משבעה שקלים, אך עלול להגיע גם לסכום הגבוה פי עשרה בשעות היום העמוסות ביותר.  בכל מקרה, ניתן להתעדכן בגובה האגרה המדויק בשילוט אלקטרוני, המופיע כקילומטר לפני הכניסה לנתיב המהיר.

כאשר מדובר בנסיעה חד פעמית, ניתן לשלם אותה במתחם החניה. חשוב להדגיש כי נהג שנוסע בכביש ללא כל תשלום, מסתכם בקנס כספי גבוה שעלול להיות מוטל עליו.

פרטי התקשרות

מוקד שירות לקוחות –

טלפון: 073-2100400 או 3633*.

שעות פעילות המוקד: ימים א'-ה', 7:00-18:00.

ימי ו' וערבי חג, 7:00-12:00.

פקס: 03-9169838.

דילוג לתוכן