קווים תחבורה ציבורית

דרגו את איכות השירות של החברה:

חברת קווים נחשבת למפעילת התחבורה הציבורית השלישית בגודלה בישראל (אחרי אגד ודן). היא הוקמה בשנת 2000, כחלק מהחלטת משרד התחבורה לסיים את המונופול של שתי החברות האלה, ולפתוח את תחום התחבורה הציבורית בישרא לתחרות. כיום, מתפעלת החברה עשרות רבות של קווי אוטובוס, וזאת בארבעה אשכולים עיקריים.

מאז הקמתה, החלה חברת קווים בתהליכי גדילה והתפתחות, שמלווים אותה עד עצם היום הזה. בשנת 2003, זכתה החברה במכרז החשוב הראשון מטעמו של משרד התחבורה – משרד להפעלת קווי אוטובוס מאזור בקעת אונו, ועד לתל אביב-יפו, פתח תקווה ותל השומר. אשכול זה החל להיות מופעל על ידה ביולי 2003.

ב-2005, זכתה החברה במכרז נוסף, והחלה להפעיל קווים, עירוניים ובינעירוניים, באזור עפולה, נצרת, בית שאן, מגדל העמק והסביבה הקרובה. החל מ-2006, מפעילה החברה קווים נוספים בפתח תקווה ובראש העין. תוספת חשובה למערך האשכולים של החברה התרחשה ב-2012, עת זכתה במכרז להפעלת קווים באזור מודיעין ומכבים רעות, כמו גם במודיעין עילית, רמלה ולוד. בכך החליפה קווים, בהתאמה, את חברות קונקס וסופרבוס.

בשלהי 2012, הוכרז על קווים כזוכה במרכז להפעלת קווי תחבורה ציבורית באזור חדרה ונתניה. פרוייקט זה נמצא עדיין בעיצומו, וצפוי להסתיים עד החודשים הראשונים של 2014. בכך, תחליף קווים את חברות נתיב אקספרס ואגד, החולשות כיום על האזור הזה.

ב-2010, התמזגה קווים עם חברת "עילית קווי תחבורה בע"מ". כיום, מניותיה של חברת קווים מתחלקות בין מאיר חברה למכוניות ומשאיות בע"מ (35%), הורן את ליבוביץ בע"מ (35%), מסיעי אריה שאשא בע"מ (15%) וא.נ נתניה בע"מ (15%). בחברה מועסקים כ-700 נהגים, החולשים על למעלה מ-400 כלי תחבורה, רובם פרי ייצורה של חברת וולוו השוודית.

תעריפי החברה

בדומה לחברות תחבורה ציבורית אחרות, השינויים הטכנולוגיים של השנים האחרונות השפיעו גם על חברת קווים. מאז שנת 2008, נעשה שימוש בחברה בכרטיסי "רב קו" חכמים, שמחליפים את כרטיסי הנייר המסורתיים. ב-2009, החל להיות מופעל על ידי החברה השירות הטלפוני "Next Bus", שמאפשר לנוסעים לדעת מתי יגיע האוטובוס הבא לתחנה בה הם נמצאים.

ברמה הכללית, מחירי הנסיעות באוטובוסים של חברת קווים משיקים לאלה של חברות האוטובוסים האחרות. החברה מאפשרת לרכוש כרטיסי חופשי-חודשי, מרחביים או אזוריים, בהתאם לאזורי הפעילות של החברה – כרטיסים אלה מקנים, מטבע הדברים, הנחות במחיר כל נסיעה. הנחות בנסיעה בודדת ניתנות לבני נוער ולאזרחים ותיקים.

סטודנטים זכאים להנחות משמעותיות עבור רכישת כרטיס חופשי-חודשי, סמסטריאלי או שנתי, באחד האשכולים של החברה. זאת בכפוף להצגת תעודת סטודנט תקפה.

פרטי יצירת קשר

כתובת משרדים ראשיים: רחוב העלייה השניה 43, אזור.

קווים תחבורה ציבורית freeindex

מוקד מידע ארצי: 072-2588787 או 052-9998787 או 8787*.

שעות פעילות המוקד: יום א', 6:30-23:00.

ימים ב'-ה', 7:00-23:00.

יום ו', 8:00-15:00.

מוצאי שבת: 20:00-23:00.

מוקד פניות הציבור: 03-60666055.